Thursday 21 February 2019

Day 6 : Kansai Airport - KLIA

Last day di Osaka, jam 8 pagi dah check out sebab flight jam 9.55 pagi. Sempat lagi breakfast nasi lemak Brahim's dan telur rebus terakhir sebelum balik. Kalau tak kelaparan lah nak tunggu makan dalam flight. Nasib baik hotel dekat walking distance kurang 10 minit dah sampai counter check in. Queue untuk check in agak panjang sebab balik ini naik ekonomi. Try juga bid untuk business class tapi tak berjaya. Tanya counter untuk last minute upgrade pun tak dapat sebab dah full. Nasib baik tak dapat upgrade, dapatlah save sikit duit. Ekonomi class A350 pun selesa juga. Sebelum boarding kena pos sim card yang disewa hari itu kalau tak kena charge 5000 yen pula. Sebab beratur agak lama untuk check in maka tak sempat nak window shopping di duty free shop. 

Check out time

Pos rental sim card di sini
Jom balik Malaysia...bye bye Osaka


Alhamdullilah flight selamat tiba di KLIA lebih kurang jam 4 petang walaupun flight agak goyang. Takut juga sebab tengah musim ribut Pabuk ini. Selesai sudah impian nak bawa family En. Suami ke Jepun. Alhamdullilah semuanya berjalan lancar dan banyak memberi type 1 experience pada parents yang belum pernah rasa snow dan berjalan ke Jepun. 


Souvenir from Osaka - chocolate & fridge magnet 100 yen

Kalau ada sesiapa nak details itinerary boleh pm tepi, diharap sharing ini dapat membantu untuk sesiapa nak self drive di Jepun. Sehingga bertemu di destinasi yang lain..harap adalah destinasi lagi di tahun 2019 ini. 

3 comments:

  1. Nanti boleh gi jepun dgn mak dan abah pulak.... lum pernah gi jepun

    ReplyDelete
  2. salam. hi sis boleh share itinerary pada saya syuhadashariff1@gmail.com

    ReplyDelete
  3. hai sis. boleh share itenary kt saya? s.izean@yahoo.com

    ReplyDelete