Thursday 21 February 2019

Day 1 : KLIA - Osaka Kansai

Flight kami ke Osaka Kansai Airport pada jam 9.40 malam, so hari itu sempat lagi keje half day. Rugi lah cuti full day sebab boleh simpan lagi cuti untuk next travel. Kami bertolak dari Melaka dalam pukul 3 petang dan terus ke Shah Alam untuk bersama parents dan adik yang telah menunggu di sana. Kami dihantar ke KLIA oleh adik suami dan selamat tiba di KLIA jam 7 malam. Tiba di KLIA, adik pula baru sedar yang passport tertinggal di Shah Alam, apa lagi merempit lah patah balik semula ke Shah Alam dan kami berempat check in dulu. Masing-masing berdoa semoga urusan patah balik ke Shah Alam dipermudahkan dan selamat tiba semula di KLIA sebelum check in counter tutup. Alhamdullilah, hasil rempitan sempat adik kembali untuk check in dan masuk ke boarding room bersama-sama.

Peserta trip ke Osaka

Flight pergi ke Osaka ini kami upgrade ke business class melalui bidding system yang MAS offer. Nasib baik dapat so rezeki family merasa naik business class. Lagipun flight malam kenalah selesa dan dapat rest yang secukupnya sebab esoknya nak terus meredah Jepun.

Lepak sini dulu
Pilih makanan dulu



Alas perut ringan-ringan (kononnya) sebelum terbang
Alhamdullilah flight selesa dan berjalan lancar selama  6 jam, kami selamat mendarat di Osaka Kansai International Airport pada jam 5.15 pagi 1 Januari 2019 dan kami menyambut tahun baru di atas awan malam tadi. Dalam flight macam biasa - makan, tidur dan layan movie jelah.

Bergambar kenangan dalam flight

Hmm...nak makan apa ya

Makan satay sambil tengok screen orang makan satay gak (dalam cerita Crazy Rich Asians)

Alas perut lagi

Penuh perut

Awal pagi tak ramai orang. Information counter pun tak buka lagi.

5 comments:

  1. Assalam. Macam mana system bid MAS tu yer ? kita nak letak harga berapa ?

    ReplyDelete
  2. wslm..biasanya MAS akan send email utk kita upgrade to business class. Then, akan ada mcm scale brp yg kita afford to pay...cthnya dia akan bg range from USD 200 - USD 400. USD 200 tu minimum dan chances nak dpt low lah sikit. Tapi kalau business class byk kosong mmg rezeki kitalah.

    ReplyDelete
  3. Sis , boleh saya contact sis tak ?? nak tahu interary..

    ReplyDelete
  4. Assalam Elyana...mcm mana nak pm utk share itinerary ye?

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum puan, boleh email ke lsns037@icloud.com utk itinerary? terima kasih banyak2 ya puan...

    ReplyDelete