Friday 21 February 2020

Day 5 : Surabaya - KL (5 Jan 2020)

Last day di Surabaya, flight jam 10 pagi so Pak Rahman kata boleh gerak dari hotel jam 7.30 pagi. Di sini pukul 6 pagi dah terang, after breakfast sempat lagi round-round kawasan hotel. Lawa hotel ini dah breakfast buffet pun meriah.










Check out sudah....bye Surabaya

Pukul 8 pagi selamat tiba di Juanda International Airport. Oklah airportnya tak sesak sangat. Waktu check in tiba-tiba terlebih muatan pula. Overweight 5kg. Waktu di hotel dah timbang dan tak sampai pun 50kg. Ciss rupanya flight balik MAS bagi 20kg je seorang, pergi memang dapat 25kg. So malas nak keluarkan barang dan hand carry bayar jelah jumlah lebihan itu, kena setengah juta. Silap tak check betul-betul tiket itu.

Di Juanda International Airport
Alhamdullilah flight ok


Ole-ole Surabaya Bromo Malang


Homemade alpukat juice

Alhamdullilah selamat kembali ke Malaysia dengan selamat. Berakhirlah percutian pembukaan tahun 2020 ini. Harap tahun ini murah rezeki dan dapat travel banyak tempat lagi.

Kesimpulannnya, trip Surabaya-Ijen-Bromo ini agak best sebab ada pelbagai aktiviti sesuai dengan bajet yang ada. Sesiapa berminat boleh contact Pak Rahman (FB Rohman Spn Bromo Guide) dan Pak Kader (FB Agent Wisata Bromo) atau pm FB saya Elyana Rashid untuk details. Ok sehingga jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment