Sunday 22 September 2019

Day 4 : London - Prague (19 June 2019)

Pagi jam 7 kami dah check out dan dah janji dengan taxi driver from Gatwick Airport waktu first day tiba hari tu. Mula-mula book taxi from Hotel ke Gatwick Airport sebab ingat flight Easy Jet ke Prague from Gatwick Airport. Nasib baik check semula ticket, rupanya flight dari Stansted Airport. Kalau dah terlajak sampai Gatwick boleh miss flight sebab jarak between both airports memang jauh. So sempat kami minta tukar taxi ke Stansted Airport. Taxi fare lebih mahal sikit compare dari Gatwick iaitu £120, tapi rasa jarak macam lebih dekat je. Tiba di Stansted Airport, terus drop bag dan tunggu flight ke Prague yang akan terbang jam 11.15 pagi.


Stansted Airport - nasib baik tak salah airport

Jom ke Prague dengan Easy Jet

Flight ke Prague ambil masa lebih kurang 3 jam. Alhamdullilah selamat tiba di Prague International Airport.  


Yeah.. Welcome to Prague or "Praha"

Withdraw duit thru ATM machine di airport. Tukar di luar banyak scam

Inilah hasilnya

Mula-mula blur juga macam mana nak ke city center sebab tak study sangat pun. Ada terjumpa couple student Malaysia yang sama flight, dia ada explain boleh naik metro / train ke Prague city center, tapi macam malas nak tarik bag so kami ambil taxi je. Agak mahal juga taxi rate tapi belasah sajalah. 


Book taxi di airport counter

Naik taxi ke hotel...cuaca mendung

Depan hotel Cloister Inn. Stay untuk 2 malam

Tiba di hotel, check in solat, makan dan rehat. Petang itu cuaca agak mendung, so ingat nak rehat sekejap dan nak explore Prague city di waktu malam. End up semua tertidur dan bangun-bangun dah malam. Malas keluar, lepak bilik sebab esok nak guna tenaga banyak...

No comments:

Post a Comment