Tuesday 19 June 2018

Day 4 Maldives: Hulhumale - KLIA2

Aktiviti hari ini takde apa cuma travelling back to Malaysia je. Pagi seperti biasa breakfast di hotel. Pagi ini ada capati dan kuah kentang dhal.
Simple buffet breakfast
Jam 9.00 pagi shuttle datang ke hotel untuk pick up ke airport. Rate transfer sama waktu datang hari itu USD 50 per shuttle. Sebelum shuttle datang, sempat lah ronda sekitar hotel dan pantai depan hotel.
Boleh buat cndle light dinner di sini

Pantai tepi hotel

Siapa nak order dosa?..

Buildings near hotel

Banyak construction area ni
Agak lewat juga kami gerak sebenarnya sebab flight jam 11.10 pagi. Memang hotel agak dekat tapi queue di counter check in dan body check agak panjang. Cara mereka kerja pun macam rilex and santai je. So kami quite rushing dan tak sempat nak window shopping di Male Airport. Nasib baik sempat tukar rufiya yang tak habis tu. Alhamdullilah tak tertinggal flight. Kalau tak kena stay lagi lah di Maldives.
Sea plane terminal near airport
Sekian sahaja laporan vacation ke Maldives bersama keluarga seramai 12 orang ini selama 4 hari 3 malam dengan bajet lebih kurang RM3000 seorang all in. Rasanya sangat berpuas hati dan menjadi kenangan terindah buat semua. Ada rezeki boleh pergi lagi ke pulau yang lain pula ya. Mana tau boleh naik seaplane pula. InshaAllah. Jika ada yang nak tau lebih details berkenaan trip boleh PM saya ya. Sehingga berjumpa di destinasi lain. Kbai..
Male city...padat

Bye Maldives...ada rezeki pergi lagi....

No comments:

Post a Comment